Van de vlucht tot de eerste dagen

18 juli 2015 - Cape Schanck, Australië

Na thuis en op Düsseldorf afscheid te hebben genomen van iedereen heb ik mijn eerste deel van de vlucht met een Airbus A380 (het grootste passagiersvliegtuig ter wereld!) van Emirates gevlogen. Dit was een hele fijne maatschappij om mee te vliegen. Veel ruimte en goede service! Vanaf Dubai vloog ik met Qantas. Dit was iets minder comfortabel maar ik heb veel geslapen deze vlucht waardoor de tijd gevoelsmatig erg snel ging.

Nadat beide vluchten goed waren verlopen kwam ik aan op Melbourne airport. Hier was het de bedoeling om mijn bagage op te halen en de taxi naar het appartement te pakken. Helaas was de bagage nog niet gearriveerd. Er was iets fout gegaan waardoor de koffer de volgende dag met de volgende vlucht mee zou komen. De koffer zou de volgende dag thuis worden bezorgd.

Toen dat geregeld was pakte ik een taxi naar het appartement om hier als eerste de moeder van het gezin te ontmoeten en hier met haar te overnachten. Vreemd om naar mensen toe te gaan die je eigenlijk helemaal niet kent. Gelukkig is het een ontiegelijk lieve en leuke vrouw waar ik meteen gezellig mee kan kletsen.

De volgende ochtend ben ik afgezet bij het treinstation om de trein naar Mount Eliza te pakken. Hier woont het gezin in een prachtig huis met uitzicht over een baai. De huidige au pair heeft me samen met de kinderen opgehaald en die dag rondgeleid in de buurt en in huis. Heel fijn dat er iemand is om je meteen een beetje wegwijs te maken. De kinderen zijn lekker druk, maar heel leuk!

Later op die dag hebben we samen gegeten en heb ik ook de vader des huizes ontmoet. Een leuke man van Nederlandse afkomst. Door alle nieuwe indrukken en ervaringen was ik erg moe en ben ik aan het einde van deze dag dan ookals een blok in slaap gevallen. Nu realiseer ik het me pas echt.. Ik zit aan de andere kant van de wereld met een gezin dat ik nauwelijks ken. Spannend!

Aan de kust

Op de tweede dag in Mount Eliza heeft de huidige au pair me op sleeptouw genomen en mij prachtige stukken natuur laten zien. Hierdoor realiseerde ik me weer even goed waarom ik dit avontuur eigenlijk onderneem. We zijn een heel stuk langs de zee gereden en zijn naar Cape Schank geweest. Mooie paden met indrukwekkende rotsen en blauw water. Alleen de weg hier naartoe was al bijzonder. Lange rustige wegen in een mooi landschap met heuvels. Erg leeg, ruim en rustig vergeleken met het volgebouwde Nederland.  Ik kan niet wachten tot ik meer kan zien van dit land! Tevens had ik vandaag mijn eerste aanraking met het links rijden. Het is gelukkig een stuk gemakkelijker dan ik dacht. De weg vinden gaat in het begin nog het grootste probleem worden.. Gelukkig bestaat er zoiets als navigatie!

Cape SchanckCape SchanckCape Schanck

Morgen volgt weer een drukke dag met allemaal leuke dingen. Dat betekent dat ik maar weer op tijd naar bed toe ga om morgen enigszins energiek voor de dag te komen. Na die lange vlucht en door het tijdsverschil voel ik me nog niet helemaal fit.

On the road

1. Dana:
    19 juli 2015
    Leuk om te lezen Debbie ! Geniet ervan !
  2. Annette:
    Wat een avontuur.
    Wel fijn dat de aipair er nog is ken ze je een beetje weg wijs maken
    De foto's zijn prachtig
    Groetjes Annette
  3. Kees:
    19 juli 2015
    Met pleziertje verhaal gelezen en de foto's bekeken ja het is werken en genieten een mooie combi toch!
    Heel veel goeds toegewenst
  4. Franklin:
    19 juli 2015
    Wat leuk om je avontuur zo te kunnen volgen!
    Ben benieuwd naar het vervolg.
  5. Anne:
    19 juli 2015
    Zo te lezen heb je het gelukkig goed getroffen. En heel leuk om jouw avonturen down under op deze manier een beetje mee te beleven.
  6. Camille Appels:
    19 juli 2015
    Dit is toch wat uitgebreider als via de app, fijn. Je schrijft op een leuke manier en je kunt je zo echt een voorstelling maken wat je beleeft. Lekker mee doorgaan dus. Succes....vanaf morgen begint het echte werk!
  7. Monique:
    Lieve Debbie,
    Het begin is er en wat klinkt het al goed!!
    Geniet van alles wat je mee gaat maken daar en super dat wij mee mogen reizen met jouw avontuur!
    Ben super trots op jou,ik vind je stoer!!
    Dikke kus Xxx
  8. Marco:
    20 juli 2015
    Hey Debbie, wat leuk om te lezen. Blijf je avonturen Down Under zeker volgen.

Groetjes,

Marco

ps. Gaaf he die grote Airbus (-;
  9. Tamara:
    Hoi Debbie,

Fijn de lezen dat je goed bent aangekomen. Heb het al eerder gezegd, maar nog een keer ik ga je op je avontuur volgen en kijk uit naar je volgende verhaal.

Groetjes Tamara xxx
  10. Leonie:
    20 juli 2015
    Leuk om je avontuur te volgen. Kan me voorstellen dat je moe was de eerste dagen, na al die indrukken!!